נתניהו: "האיום האיראני מתקרב אלינו במהירות עצומה; חייבים ממשלת אחדות"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "האיום האיראני מתקרב אלינו במהירות עצומה; חייבים ממשלת אחדות"
צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (רביעי) הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין כי בחר לטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו לאחר שהיו לו 55 ממליצים, מול גנץ ולאור העובדה שהערבים הודיעו כי לא יישבו בממשלה של בני גנץ. ריבלין הציע להקים ממשלה שיוויונית בין הגושים ותפיקד ממלא מקום ראש ממשלה יהיה בעל סמכות נרחבת. הערכות הם כי ראש הממשלה לא יבזבז זמן ויחזיר את המנדט במהירות לנשיא אם יראה שאין רצון כנה להקים ממשלה.

ראש הממשלה נתניהו נשא במעמד נאום חשוב על צומת הדרכים ההיסטורית שישראל נמצאת בה ואולי תפוספס בגלל חרמות פוליטיות: "תודה לך אדוני הנשיא. אני מקבל את המשימה שהטלת עליי. אי היכולת שלי קטנה מזאת מאי היכולת של בני גנץ כי אנחנו שנינו לא נצליח להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זאת ממשלת אחדות לאומית, רחבה, והייתי אומר – מהירה".

נתניהו התייחס למשימות החשובות שעל הפרק: "אני רוצה להתעכב למה אנחנו צריכים את האחדות הזאת, את הפיוס הלאומי הזה, מכמה טעמים. קודם כל, כדי להשיג פיוס לאומי. זה דבר שהוא חיוני. הוא חיוני בכל עת ובעת הזאת במיוחד. עברנו מערכת בחירות קשה מכל הצדדים ולכל הצדדים ואנחנו צריכים לאחד את העם ולאחות את הקרעים כי אנחנו עומדים מול שלושה אתגרים כבירים שהציבור מכיר אותם בחלקם וחלקם לא".

.

ראש הממשלה פרס את האתגר הביטחוני שנמצא בשיאו: "האתגר הראשון הוא אתגר ביטחוני וכולכם רואים את התעוזה והחוצפה של איראן. את העובדה שהיא תוקפת באופן גלוי בסעודיה ולא רק שם. היא תוקפת את נתיבי השייט, היא תוקפת במרחבים גדולים מאוד, היא תוקפת אותנו מעיראק, מסוריה, מלבנון, מעזה".

ראש הממשלה הוסיף להרחיב על הסכנה האיראנית, "איראן תוקפת את הקהילה הבינלאומית בעזות מצח הולכת וגוברת עם אמצעי נשק מדוייקים שאנחנו מתריעים בפניהם והם מופנים גם כלפינו. אני לא מייצר כאן מציאות מדומה, זה אתגר ביטחוני כביר שמתקרב אלינו במהירות עצומה והוא כבר כאן. כדי להתמודד איתו אנחנו צריכים לשלב כוחות כי העם צריך להיות מאוחד והוא צריך להיות מוכן, צריך להכין את העם בחזית רחבה נחוצה".

.

ראש הממשלה פרס את הבעייה השנייה, "הצו השני הוא הצו הכלכלי שנלווה למה שאמרתי עכשיו. אינני מתכוון לצרכים של איזון תקציב, דבר טריוויאלי ועסקתי במצבים כלכליים קשים יותר ואני סמוך ובטוח שאנחנו צריכים לטפל גם בזה".

ראש הממשלה ציין כי צה"ל צריך להתחמש בצורה לא רגילה בעת הזו: "צריך ממשלה רחבה כי מול האתגרים של איראן והנשק המדוייק שמכוון כלפי ישראל אנחנו צריכים להקצות משאבים גדולים מאוד כדי לבנות לישראל את אושיות הביטחון הנדרשות. זה דורש הסכמה לאומית רחבה, זה לא מהלך קל מבחינת ההחלטות, זה דורש ממשלה של כתפיים רחבות. האתגר הכלכלי הוא פועל יוצא של האתגר הביטחוני".



0 תגובות